Nu pot să cer mai mult

By on January 7, 2020 • No Comments on Nu pot să cer mai mult

Una din cele mai mari lupte pe care le ai ca freelancer e cea cu prețul tău. Știi că a venit de ceva timp momentul să-l crești, dar cumva nu se întâmplă. 

Nevoia de siguranță vine și te ajută să generezi scuze pentru a ține lucrurile așa cum sunt.

Singurul fel în care vei afla dacă un preț e prea mare e dacă îl încerci. De repetate ori.

Din discuții cu mulți freelanceri și clienți din program am făcut un top de scuze pentru a nu-ți crește prețul.

#1: Nu pot să justific prețul ăsta

Da. Asta e exact senzația pe care o are toata lumea.

Nu va veni un moment magic în care vei simți că valorezi mai mult.

Reflectă. Gândește-te la clienții tăi. Sunt mulțumiți că au lucrat cu tine? Câtă valoare le-ai adus? De ce nu găsesc pe cineva mai ieftin – nu este?

Mult mai important decât skill-urile tale tehnice sunt impresile pe care le au clienții tăi legate de tine. Dacă ei sunt mulțumiți de rezultatele pe care le ai atunci nu ai motive să-ți faci griji. 

Un lucru foarte important pe care poți să-l faci e să ceri feedback de la clienți. Află de ce au ales sa colaboreze cu tine și care e valoarea adevărată pe care le-ai adus-o. Informația asta te va ajuta să prinzi mai multă încredere în tine și te va ajuta să apreciezi mai bine valoarea pe care o are munca ta.

#2: Concurența e prea mare

Nu ești în concurență cu masele. Nu ai treaba cu miile de freelanceri care folosesc același platforme ca și tine. 

Ignoră “competiția”. Nu te gandi la clienții care caută cei mai ieftini freelanceri. Sunt modele de business complet diferite. 

Trebuie să depui puțin efort să-ți filtrezi clienții. E foarte probabil să fi atras clienți care să nu-ți fi apreciat valoarea dar asta se poate schimba foarte ușor. 

E foarte important să iei în calcul că de multe ori e mai ușor să vinzi ceva la un preț mai mare. Clienții cu bani sunt mai hotărâți și știu ce vor, apreciază munca ta mai mult și nu încearcă să stoarcă fiecare picătură din tine. Sunt mult mai ușor de mulțumit și proiectele finanțate bine au o șansă mai mare de succes.

#3: Clienții deja zic că prețul e prea mare

E prea scump de cele mai multe ori înseamnă că nu ai fost în stare să-l faci pe client să aibă încredere în tine.

Oamenii nu zic adevărul tot timpul. Ți minte ultima dată când ai fost să cauți o chirie sau un apartament sau altă dată când ai luat o decizie financiară importantă. Poate nu aveai încredere în ofertă, nu erai sigur ca e cea mai bună variantă pentru tine. Ce ai făcut?

Ai spus direct ce probleme crezi ca ai avea? Nu. Cel mai probabil ai spus e prea scump.

Din cauza asta e important să discuți de bani doar după ce ai început să oferi puțină valoare clientului. Dacă a văzut cum poți să-l ajuți atunci nu ai nimic de vândut / convins.

Când clienții zic ceva de preț să nu reacționa la asta. Cel mai probabil problema nu are treaba cu asta. În schimb încearcă să vorbești de câtă experiență ai și de valoarea unică pe care o aduci tu. Asta îi va da clientului mai multă încredere. 

#4: Nu pot să cer mai mulți bani la clienții existenți

Ba Poți. Toată șmecheria e să ai clienți mulțumiți în primul rând. Dacă pui problema cum trebuie nu vei pierde clienți – din contră vei avea clienți care au mai multă încredere în tine.

Nu e ok să faci asta oricând, așteaptă până vine un moment în care e natural să faci asta cum ar fi anul nou sau finalul unui proiect.

Prezintă toata chestia asta din perspectiva lor. Explica-le partea bună pentru ei din schimbarea asta: vei avea mai puține proiecte pe care să le jonglezi, vei avea mai multă energie, te vei putea dedica mai mult proiectelor lor etc.

Fă schimbarea cândva în viitor – anunță cu cel puțin 2-4 săptămâni înainte.

#5: Mi-e frică să cer mai mult

Cred că deja intuiești ce urmează să-ți zic. 

E perfect normal să-ți fie frică să încerci lucruri noi.

Nu lasa frica să îți domine gândirea – fii curios.

Vrei să-ți trimitem toate noutățile pe email?

Vezi ce mailuri trimitem.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *