Cum să-ți calculezi prețul pe oră

By on January 7, 2020 • 3 Comments on Cum să-ți calculezi prețul pe oră

Cei mai mulți freelanceri se uită cât cer ceilalți și cer cam atâta sau mai puțin când încep. Asta e clar o greșeală din simplu motiv că prețul tău are treabă cu skill-urile tale și ce poți tu să faci nu ce fac ceilalți.

O altă greșeală cu abordarea asta e că îți scade valoarea. De ce ești mai ieftin?

Nu contează dacă ești începător sau orice altă scuză pe care o generează creierul tău.

Prețul e un semnal foarte important, nu te pozitiona greșit, doar produsele inferioare au preț scăzut. Cere cu ceva peste media pieței dacă nu ești sigur cât să ceri – vei avea clienți mai buni, care se uită după calitate nu doar să găsească muncă ieftină. Ai libertatea de a-ți alege clienții – nu o irosi. 

Cei mai mulți freelanceri nu-și fac bine treaba – nu dau drumu la mentalitatea de angajat și intră în multe capcane. Majoritatea ignoră misiunea lor adevărată: să facă un sistem care să le aducă clienți într-un mod previzibil. Nu-i copia.

Multă lume are impresia că freelancerii ar trebui să aibă un program cam la fel de încărcat ca la un job normal. Asta nu e deloc adevărat. Se poate, nu e o problema să lucrezi când e de lucru, problema vine când modelul tău de business cere să faci asta, când trebuie să vinzi 10-12 luni pe an. Nu zic ca e imposibil, e doar improbabil, mai ales când începi. 

Nu există o metodă sau o platformă magică care sa îți aducă clienți tot restul carierei. Va trebui să înveți și să aplici constant diferite metode să vezi ce combinatie merge pe nișa ta cel mai bine pentru tine. E plin internetul de surse de informație – ești la cateva butoane și click-uri distanță de cele mai noi/bune/etc metode de găsit clienți pentru X. 

Găsitul de clienți e ca mersul la sală. Trebuie să-ți alegi un program și să te ți de el dacă vrei rezultate. Cam cu orice strategie care-i menționată de destui oameni vei reuși cel mai probabil să-ți găsești clienți pentru cel puțin 50% din orele dintr-un an. Asta îți dă cel puțin 1.000 ore plătite pe an. 

Ai putea să-ți stabilești prețul în așa fel încât successful să fie aproape garantat.

Aici e toată șmecheria – riscul pe care ți-l asumi e ca vei vinde cel puțin 1000 ore / an. Îți faci calculele în așa fel încât acele 1.000 ore sa fie suficient pentru tine. E normal sa fie așa pentru că vei avea perioade în care nu ai contracte, pe langa asta ai nevoie de timp pentru a te promova și pentru educația ta. 

Dacă faci minimul de 50%, ai un an bun. Dacă reușești mai mult, ai un an mai bun. 

Chestia asta schimba complet ecuația. În loc ca fiecare zi în care nu ai clienți să fie un iad – te poți bucura liniștit de ele. Vei folosi timpul pentru tine sau pentru a-ți crește afacerea. Dacă faci destule la anul vei putea castiga mai mult în același timp. 

Ca să afli ce preț pe oră să ai ai nevoie de un target pentru venitul anual și după îi tai ultimele 3 cifre de la capăt.

Vrei să-ți trimitem toate noutățile pe email?

Vezi ce mailuri trimitem.

    Comentarii

  • Ana Maria Boureanu
    February 7, 2020

    foarte interesanta modalitatea de a privi situația, multumim pentru perspectiva

  • Cipri Tom
    February 12, 2020

    Ce înseamnă, la final în calculator, “prinzi mai multe contracte” ?
    înseamnă că reușești să vinzi mai mult de 1000 de ore? Cam așa pare. Dar bănuiesc că asta înseamnă că reușești să le divizezi peste an încât să muncești un program normal, nu? Nu că ai 3 clienți deodată și lucrezi 16 ore pe zi

    • February 13, 2020

      Asa e. Daca ai mai multe oportunitati ai privilegiul de a alege.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *